سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:امتی که فلسفه وجودیش بر اساس تقوا شکل گرفته است دارای ارزش های ویژه ای است که مهم ترین ارزش در این جامعه شهادت است که افراد برای رسیدن به این هدف والا مشتاق و عاشق شهادت اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله محسن اراکی امروز در یادواره شهدای روحانیت استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، بهره گیری از علم الهی را مسیر توسعه و پیشرفت برشمرد و اظهار کرد: جامعه بشری زمانی از انقراض نجات خواهد یافت که با بهره گیری از از علم الهی مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه اگر از مسیر الهی و علم خارج شود حرکت جامعه بشری به سمت نابودی سرعت می گیرد، اضافه کرد: نباید فراموش کرد که حیات جامعه بشری نیازمند عالم است و می توان گفت که حیا، عفت و تعالی نیازمند هسته مرکزی جامعه که همان ائمه اطهار (ع) است، امام در جامعه اسلامی کسی است که فرمان، دستورات و رفتار الهی را در جامعه نشر داده و عاملی برای توسعه جامعه و حرکت به سمت تعالی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور مهمترین عامل هدایت جامعه بشری را حرم امام حسین(ع) دانست و عنوان کرد: یکی از اصلی ترین میعادگاه های ملت مسلمان در گرداگرد حرم امام حسین(ع) است که مهم ترین عامل هدایت جامعه بشری از گذشته تاکنون است، امتی که تحت ولایت امام باشند باید زنده بمانند و در صدر قرار گرفته تا از جان برای حفظ و نشر ارزش های جامعه می گذرند.

وی همچنین در خصوص تقوا نیز خاطرنشان کرد: امتی که فلسفه وجودیش بر اساس تقوا شکل گرفته است دارای ارزش های ویژه ای است که مهم ترین ارزش در این جامعه شهادت است که افراد برای رسیدن به این هدف والا مشتاق و عاشق شهادت اند، شهدا در جامعه ایستا نیستند بلکه شهدا عاملی برای رونق، توسعه و پویایی جامعه هستند البته خود شهدا نیز معمولا از جمله افرادی در جامعه هستند که خود پویا و اثرگذار در میان آحاد جامعه بودند.

آیت الله اراکی یادآور شد: امت انقلاب اسلامی با توجه به ویژگی هایی که دارد نه تنها تضعیف نمی شود بلکه روزانه به سمت تعالی و پیشرفت گام بر می داد از این رو تمامی آحاد جامعه بایستی در حفظ و نگهداری جامعه اسلامی تلاش کنند، اولین اقدامی که حوزه های علمیه در جامعه باید انجام دهد آن است که طهارت در جامعه را توسعه دهند زیرا جامعه اسلامی یک رود است که باید این رود همواره مملو از پاکی باشد.

وی افزود: تقوا اصلی ترین مولفه در جامعه اسلامی است از این رو باید مسئوله تقوا در جامعه نشر داده شده و تقوا به عنوان شجره طیبه در میان حوزه های علمیه تبدیل شود البته رشد علم و دانش نیز یکی دیگر از مولفه هایی است که در حوزه های علمیه باید مدنظر باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در پایان بیان کرد: جامعه روحانیت باید در میان مردم باشند و برای مردم تلاش کنند تا بتوان جامعه را به سمت تعالی سوق داد این در حالی است که جامعه روحانیت نمی تواند در مقابل درد و رنج مردم ساکت باشند زیرا جامعه روحانیت بخشی از جامعه و در کنار جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha